Vakantieeee! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Monique - WaarBenJij.nu Vakantieeee! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Monique - WaarBenJij.nu

Vakantieeee!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Augustus 2015 | Denemarken, Århus

Vakantie
De vakantie in Nederland was super: iedereen weer gezien en zelfs een barbecue gehad. Na twee weken vakantie in Nederland te hebben gevierd voelde het alsof mijn vakantie nog een week doorzette: mijn ouders en broertje waren er de eerste week en daarna wisselden ze af met vrienden. Top week! Helaas kon ik niet veel vrij nemen maar toch ben ik met mijn ouders en broertje naar Randers Regnskov geweest. Dit is een overdekte dierentuin waar ze hebben geprobeerd een regenwoud na te maken en veel dieren lopen dan ook los. Erg leuk en gezellig! Verder ben ik met Gé en Shiv naar het strand geweest: we hadden super weer en het voelde dan ook echt als vakantie. Bedankt iedereen voor de leuke tijd!

Experiment
Joepie!
Na weken afwachten en hopen zit mijn experiment er eindelijk op. Mijn vliegen hoef ik nu niet meer te onderhouden en dat scheelt tijd.
Helaas is het niet meer voor de vakantie gelukt maar afgelopen weekend was het zover: ik mocht de nacht verblijven op de uni om mijn vliegjes te verzamelen. Toch een beetje eng, ‘s nachts en in het donker… Gelukkig heb ik veel behulpzame collega’s en zij hebben dan ook meegeholpen overdag en in de late avond met de collectie. Helaas ging niet alles perfect door een technisch mankement, maar als het goed is heb ik genoeg vliegen om resultaat te leveren! Vandaag ben ik verder gegaan in het moleculaire lab om mijn primers te testen en het ziet er op dit moment goed uit. Positief dus allemaal.  Om mijn collega’s te bedanken had ik trouwens arretjescake gemaakt en echte Nederlandse stroopwafels getrakteerd. Bijna alles was op dus ik neem aan dat het smaakte. ;)

Deense cursus
Binnenkort is het zover: ik ga echt beginnen met een cursus Deens. De bedoeling was om daar een week geleden mee te beginnen maar ik had nog geen bericht ontvangen. Gisteren ontving ik bericht dat er weinig aanmeldingen waren en daarom hebben ze de aanmeld periode verlengd. Als deze periode voorbij is, rond begin september, zal dan langzaam maar zeker mijn transformatie tot een echte Deen beginnen…

Mambo
Mambo? Ja, Mambo. Misschien ken je het wel, het is een dans. Vorige week ben ik meegevraagd naar een Mambo les. Echt goed was ik niet, zeg maar gerust verschrikkelijk, maar ik heb me opgegeven! Het lijkt me erg leuk om te kunnen dansen en het is een leuke manier van nieuwe mensen leren kennen en een beetje meer bewegen. Dus dit is het begin.

Ik maak zoveel mee dat ik nooit alles kan opschrijven, dit was het voor nu. Foto’s volgen nog!

  • 18 Augustus 2015 - 21:02

    Henk En Froukje:

    Hoi Monique
    Wat leuk dat je er even weer was succes daar met de nachtvliegen en met het Deens spreken knäckebröd en snurrebrod
    en ik merk dat je straks de mambo kunt dansen wel plezier daar en succes met het onderzoek
    groetjes van ons en een heule fijne tijd daar gewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Het avontuur gaat vrijdag 24 april beginnen! Ik zal dan vertrekken naar Denemarken voor mijn afstudeer stage!

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 1097
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

21 April 2015 - 30 September 2015

Afstuderen in Aarhus

Landen bezocht: