Eerste dagen Denemarken - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Monique - WaarBenJij.nu Eerste dagen Denemarken - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Monique - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 April 2015 | Denemarken, Århus

Ik heb zoveel gezien afgelopen weekend en toch ben ik inspiratieloos om iets te schrijven. Misschien juist door alles wat we gezien hebben. Je moet gewoon maar een keer langs komen om het te zien. ;)
Nee, ik zal het proberen te omschrijven, maar ik moet erbij zeggen: aan mijn schrijftalent moet ik nog werken.
Afgelopen vrijdag was het zover: ik vertrok naar Denemarken! De reis viel enorm mee en het weer gelukkig ook. We waren er na ongeveer 8-10 uur rijden. Om door Denemarken te rijden is erg mooi. Allemaal heuvels en af en toe een huisje. De omgeving rond het vakantiepark zag er ook leuk uit. Ons uitzicht was dan ook niet over vakantiehuisjes maar over heuvels en bossen. Zaterdag gingen we dan (EINDELIJK) naar Aarhus. Pfffff, ik was wel zenuwachtig hoor! Toen we aankwamen in de stad kwamen we erachter dat stoplichten niet altijd even zinvol zijn: het verkeerslicht van het fietspad, voetpad en de autoweg konden tegelijkertijd groen worden… Dus het is wel oppassen geblazen!
Daarna eindelijk het huis zien waar ik in zou gaan wonen en de mensen ontmoeten: een gezin met een 2 jarig zoontje, wat een vrolijk jongetje! Gelukkig waren ze hartstikke aardig en gingen de zenuwen al snel weg. Die avond zijn we nog even naar de Ikea geweest, waar we ook hebben gegeten (de tweede keer die dag). Nog geen Deens eten voor mij dus. Zondag zijn we van Gjern naar Ringkøbing gereden. Vanaf Ringkøbing zijn we langs het water naar beneden gereden. Een mooie tocht. Vanmorgen hebben ze mij afgezet bij mijn huis.
Zit ik dan. In Denemarken. Alleen.
Ik heb mn spulletjes uitgepakt en wou daarna wat geld wisselen. Bij de bank in Nederland zeiden ze tenslotte dat mijn kaart het in de hele EU doet. Dat is dus helaas niet zo. Toen ik geld wou opnemen: ‘Card declined’ en toen ik geld wou wisselen namen ze mijn kaart ook niet aan… Toen was het wel even stress. Hoe moet ik nu boodschappen doen? Gelukkig werkte mijn kaart wel in de supermarkt om de hoek. Dus dat scheelt weer. Deze week dus maar wel even een Deens bankaccount fixen want elke keer bijbetalen als je naar de Super gaat is niet zo tof.
Wat me wel opvalt is dat ze hier overal Engels kunnen, en niet van dat hakkelige Engels maar echt vloeiend Engels. Ook zijn de Denen erg behulpzaam. Zo ging ik vandaag op zoek naar een tweedehands fiets en gaven ze me bij de fietsenwinkels allerlei tips, ze leggen alles uitgebreid uit en gaan allerlei dingen opzoeken. Helaas hadden veel fietsenwinkels zelf geen tweedehands fietsen. Één winkel hadden ze wel, daar heb ik er maar één gekocht. Ze moesten nog het één en ander repareren maar morgen kan ik hem ophalen. :) Kan ik op mn fietsje Aarhus verkennen. Als ik het zo bekijk gaat mijn conditie de komende weken wel vooruit met al die heuvels op en af. Ik kijk er naar uit :D
Dit is het voor nu, fijne Koningsdag nog!

  • 27 April 2015 - 19:22

    Henk En Froukje :

    Wat leuk jouw bericht fijn dat je goed bent aangekomen veel plezier daar en hopen dat je wel een beetje geld kunt opnemen etc en fiets ze daar af en toe even wat foto.s
    groetjes van ons en een dikke knuffel

  • 27 April 2015 - 19:46

    Debora:

    Leuk om te lezen!!!We blijven je natuurlijk volgen♡♡Xxxliefs

  • 27 April 2015 - 22:35

    Gea Suelmann:

    Het was een druk maar gezellig weekend Monique.
    Mis je nu al.

  • 27 April 2015 - 22:51

    Tante Baukje En Oom Gezinus:

    Wij zijn blij om te horen dat alles goed is verlopen.
    Met Opa gaat het wel weer, groetjes van Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Het avontuur gaat vrijdag 24 april beginnen! Ik zal dan vertrekken naar Denemarken voor mijn afstudeer stage!

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 4767

Voorgaande reizen:

21 April 2015 - 30 September 2015

Afstuderen in Aarhus

Landen bezocht: