Hemelvaart - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Monique - WaarBenJij.nu Hemelvaart - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Monique - WaarBenJij.nu

Hemelvaart

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Mei 2015 | Denemarken, Århus

Hoi hoi!

Vorige week was mijn 2e stage week en die is goed bevallen! Ik heb vooral in het ‘vliegenlab’ gewerkt, hier heb ik zelf vliegjes gekregen en eitjes geteld. Wat een eitjes leggen die vliegjes! Vorig weekend nog even buiten gewandeld. :)
Vorige week was maar een korte week, maar dat kon de pret niet drukken: Woensdagavond werd de hele groep uitgenodigd voor een etentje bij een collega thuis. Gelukkig kon ik meerijden met een (Nederlandse!) collega. Het eten was super lekker! Ze had, (ik denk samen met haar man), voor ons (rond de 12 mensen!) gekookt. Ze had zalm, allerlei soorten salades en aardappelen. Echt super lekker. Als nagerecht kregen we een rabarbercrumble, ook zelfgemaakt en zelfs met rabarber uit eigen tuin. Mmmmmmmm. Ook bij deze taart werd creme fraiche i. p. v. slagroom geserveerd, ik begin er al een beetje aan te wennen haha. We hebben de hele avond aan de etenstafel gezeten en het was erg gezellig.
Donderdag was ik vrij en ben ik met het gezin waar ik woon naar het strand geweest. Hun zoontje is gek op water en hij had het ontzettend naar zijn zin. Het was veeeel te koud om te zwemmen maar met je voetjes in het water en spelen in het zand is natuurlijk altijd leuk. Helaas begon het op een gegeven moment te regenen dus toen zijn we maar naar huis gegaan.
Omdat ik afgelopen vrijdag vrij was én de winkels open waren ben ik een paar kringloop winkels gaan afstruinen, die hebben ze hier redelijk veel. En nu blijkt dat ik mijn verslaving nog niet onder controle heb: ja, ik heb ook in Denemarken een kookboek gekocht, wel een Deense haha. Omdat het weer niet echt goed was het afgelopen weekend ben ik niet meer de natuur in gegaan, maar het was eigenlijk wel fijn even rust. Ook kon ik nu rustig de was doen en schoonmaken, in plaats van dat ik dat nog snel snel snel in de avond moet doen. Verder hadden we zondag weer dumplings en heb ik ook een beetje geholpen, dit keer met kip en shiitake mmmm. Maandag ben ik weer begonnen met stage en vandaag heb ik ‘mijn’ vliegjes voor het eerst een heattreatment gegeven, arme beestjes. Het is nu nog onduidelijk wanneer ik in het moleculair lab aan de gang kan, er moeten allerlei dingen worden besteld.

Pfff, ik heb volgens mij veeeeeel meer beleefd maar dit is wat me zo te binnen schiet.

Alvast een fijn Pinksterweekend!

  • 20 Mei 2015 - 19:20

    Froukje :

    Hoi Moniek volgens ons beleef je heel veel in een korte tijd en je durft ook nog eens je hart laten zien aan anderen
    de beste manier om te leven geen masker op dat gebeurt al teveel in de maatschappij en ook nog eens lekker eten
    complimenten ga zo door
    ook wij beleven nog wel iets Debora gaat bijna bevallen en onze badkamer is klaar dus we ruiken weer fris en op 13 juni zijn we 35 jaar getrouwd jammer dat je daar niet bij kan zijn maar we zullen aan je denken als we aan het buffet zitten en hoe gaat het met iedere dag drie dingen te bedenken .
    groetjes van ons Henk en Froukje en een heule dikke knuffel en goede Pinksterdagen
    ps wat is jouw adres

  • 20 Mei 2015 - 21:08

    BFF :


  • 20 Mei 2015 - 23:28

    Gea:

    Hallo Lieve dochter, je kunt al aardig je weg vinden daar. En ben trots dat je zo zelfstandig bent om een stage in Denemarken te doen.
    Mooi dat je daar ook een Nederlandse bent tegengekomen, kun je gezellig samen kletsen.
    Ikzelf ben deze week de 4 daagse aan het lopen met 5 vrouwelijke collega,s van de samenloop voor hoop (KWF). Waar wij 6 en 7 Juni bij het stadion voor gaan lopen
    Vanavond na het lopen bij de bingo in de keuken gewerkt en ook nog even gecollecteerd voor de samenloop voor hoop. Heb dankzij hun 34,55 opgehaald voor het goede doel.
    Henk is al even met skype bezig geweest maar is nog niet af, hoop dat we binnenkort gauw kunnen skypen.
    Trouwens waanzinnig mooie natuurfoto,s heb je gemaakt.
    Wij gaan waarschijnlijk de 1e pinksterdag barbecueën, maar bel je voor die tijd nog wel even via Hallo Buitenland.nl.
    Voor nu een dikke kus, een enorme knuffel en fijne pinksterdagen.

  • 21 Mei 2015 - 09:38

    Baukje En Gezinus:

    Hallo Monique wat fijn dat jij een collega hebt die nederlands spreekt.
    Nu las ik ook dat jij een boek gekocht had van de Deense keuken,ben erg nieuwgierig
    wat voor specials ze hebben in Denemarken.
    Wat fijn om te horen dat jij een leuke hemelsvaartdag hebt gehad.
    Zo te zien aan de foto`s is de omgeving erg mooi.
    Die boom met die bloesem is dat een apellboom?
    Wij willen jouw een fijn pinksterwekend toe wensen.
    Liefs met een dikke tuut.
    Tante Baukje en Oom Gezinus.

  • 27 Mei 2015 - 19:10

    Monique :

    Hoi allemaal,
    leuk om jullie verhalen te horen!

    Froukje en Henk, goed om te horen dat de badkamer af is. Er komen inderdaad spannende dagen aan! Ik wil jullie veel plezier wensen en genieten van de mooie dagen die komen gaan.

    BFF: Ik zie geen berichtje :O :(

    Mama: dankje voor je lieve woorden. wat mooi dat je de loop hebt gedaan en zoveel geld bij elkaar hebt gehaald. Je hebt er ook flink je best voor gedaan, maar gelukkig mochten wij ook nog een beetje mee genieten: van de cakes die je gemaakt hebt. :D

    Tante Baukje en ome Gezinus:
    Ik weet niet of de bloesem aan de boom van een appelboom is. Helaas is mijn bomenkennis ver weggezakt. Wie weet zie ik later in het jaar wat voor boom het is. ;)

    Dikke kus & knuffel aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Het avontuur gaat vrijdag 24 april beginnen! Ik zal dan vertrekken naar Denemarken voor mijn afstudeer stage!

Actief sinds 21 April 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4744

Voorgaande reizen:

21 April 2015 - 30 September 2015

Afstuderen in Aarhus

Landen bezocht: